lördag 8 maj 2010

Denimväska


Så blev den, denimväskan jag funderat på. Rätt cool med en ficka med och en utan dragkedja på utsidan.Inuti har den två fickor utan dragkedjor. Jag gillar den faktiskt!

I dag regnar det så det får bli en lugn dag med mönsterfunderingar, en bra bok och så småningom lite TV. Mönsterfunderingarna rör sig om min vän Maries klänning till ett höstbröllop hon är bjuden på och på den skjortblusklänning i ljust syren linne jag ska sy till mig själv. Mitt mönster är det ju inga problem med, jag har ju mig själv tillgänglig för mätande hela tiden plus provdockan i min storlek. Maries klänning fodrar dock lite funderande. Modellen är klar men det där lilla extra tål att tänka på så det blir rätt. Det ska bli så kul att göra den för att inte tala om hur trevligt det blir att se den klar (hoppas jag!)
Ha det gott alla. Kram/MargS

Inga kommentarer: