måndag 17 maj 2010

Inköpsresa i sommarsol.

Idag skiner solen och det är varmt och skönt. De pelargoner som hade rotsystem redan sedan förra året och som jag planterade i blomlådor och stora krukor, har fått flytta ut på balkongen nu. De nya små skotten får stå kvar på köksbordet ännu någon dag.

Vi har varit på Stoff och Stil i Malmö med Marie nu på eftermiddagen. Marie köpte tyg och tillbehör till den klänning jag ska sy åt henne till det bröllop hon är bjuden på. Jag köpte bara ritpapper, knappnålar och en gylfdragkedja. Jag lyckades hålla mig från impulsköp! Klapp på huvudet och duktig flicka.

Men jag kollade på diverse tyger, bl.a. på kraftigt linne som jag är sugen att sy en kavaj till mig själv av. En ofodrad sommarkavaj och till den ett par linnebyxor. Nåja, jag har rätt mycket i pipeline så vi får se hur det blir med det.

Nu ska jag sticka några varv på min halsduk. Ha det så gott och hoppas solen skiner på er med.

Inga kommentarer: