måndag 31 maj 2010

Mors Dag(ar)

På morsdagskvällen kom Kent på besök, lagom till middag med köttgryta och tårta till dessert. Vi hade en lugn och trivsam afton på tre man hand och i morse, måndag, for Kent och jag till Puttgarden på inköpsresa. Lugn trafik, inte allt för mycket folk på Bordershop heller och ingen blåst som förstörde färjeresan Rödby-Puttgarden t.o.r.

Åke mötte vid Svågertorp så Kent skulle slippa köra till Landskrona och sedan åter till hotellet i Malmö där han skulle ha konferens i morgon. Och är man i Svågertorp måste man till StoffochStil, i alla fall om "man" är lika med jag. Så det blev några nya väsktyger och lite annat smått och gott.

Imorgon ska vi till Hgb och leverera väskan till Margareta Sandström. Först ska jag visa den för tjejen i garnaffären Tant Thea som ev. ska beställa en väska. Åke ska också en tur till Clas Oh och jag ska ta en titt på ett tyg jag såg på Ikea förra gången vi var där.

Ha det bra, alla .

Inga kommentarer: