lördag 15 maj 2010

Å regnet det bara öser ner.

Men jag är inte blöt om skor o strumpor, däremot är Åke det. Han gick ut med tidningarna till kompostlådorna och så klart kom det en störtskur just då. Snacka om dränkt katt. Kraken! (Hihi).

I dag har jag sytt förkläden åt min vän Ingrid och så har jag börjat på en stickning som jag köpte garn till igår. Vi var först till IKEA där jag köpte en n y arbetslampa då den gamla tagit slut. Därifrån körde vi ner till Sandströms och efter fika gick Margareta och jag till en tygaffär för att köpa tyg till den väska jag ska sy till henne. Vi var också in i garnaffären Tant Thea där vi hittade en mycket trevlig modell på halsduk. Den var stickad på rundsticka i ett mjukt och skönt melerat garn. Jag köpte ett hekto som jag nystade när jag kom hem och genast började sticka av. Det gäller dock att ta det lugnt och inte sticka för långa stunder i taget, för det gillar inte mina händer känner jag.

På måndag ska jag posta förklädena till Ingrid och vid 13.30-tiden kommer Marie O. hit och äter lunch med oss. Därefter ska vi åka till tygaffären i Löddeköpingen och köpa tyg till den festklänning jag ska sy till henne. Hon ska på bröllop i höst, så vi har tid på oss vilket känns skönt.

Ingrid - vill du se bild på förklädena får du gå till Mistralbloggen.
Kram/MargS

Inga kommentarer: