måndag 17 mars 2008

Jag är SÅÅ snäll!

I dag är det min födelsedag. Jag har fått fika på säng och ett par duntofflor av min käre man. Sedan, på min dag (!), for vi till flygmuseumet i Ängelholm! Åke ville så gärna dit och när han förklarade en del av anledningen, tyckte jag också att det var en bra idé. Han tänkte höra om de ville ha ett av de modellplan som fyller vårt arbetsrum till bristningsgränsen. Och det ville de gärna. Så nu slipper jag fundera på vart vi ska göra av åtminstone ett av dessa monster när vi får nattfrämmande i vår.

Innan vi for, hörde vi på vädernyheterna och de sa att det skulle snöa i norra Götaland och regna längre söderut och blåsa. Det lät ju inte så farligt. Men när vi närmade oss Helsingborg började det snöa och när vi var klara på museumet och skulle vända hemåt var det världens snöyra och det höll i sig hela vägen och är lika yrigt och blåsigt och snöigt och minusgrader här utanför mitt fönster. Det ligger inte kvar på marken här som det gjorde längre norrut men jag är så glad att jag inte måste gå ut mera idag. Visserligen är det bara -1 men i denna vind känns det mycket kallare och blötare.

Resten av dagen ska jag ägna åt att klippa och sy en topp till mig själv som passar både till nya kjolen och de nysydda, grå byxorna. Så nu ska jag bara koka kaffe tills Åke kommer åter efter att kört bilen till garaget och sedan ska jag greppa saxen.

Inga kommentarer: