måndag 3 mars 2008

Snöyra!

Tro det eller ej men det har faktiskt snöyrat dag. En hel kvart! Sedan förvandlades det till snöblandat regn i 10 minuter och sedan regn. Så nu finns inget mer än väta kvar på tak och gator. Tur att det är plusgrader ännu annars skulle det nog bli halt. Fast det är klart, det kanske blir minus i natt och då åker väl alla skånska blixtchaufförer i diket som vanligt. Vår bil står dock trygg i garaget och behöver inte ut på vägarna när det är risigt väder och dito väglag.

I dag har jag sytt ett par gardiner till en grannfru och så har jag klippt en blus och ritat ett mönster på en top, båda till mig själv. Blus förresten, det är en topp som bara är hopsydd 18 cm in från sidorna med 30 cm öppning till ärmar och c:a 70 cm lång. Sladdertopp kan man väl närmast kalla modellen för. Den blir nog skön att ha i sommar när (om) det blir varmt.

I lördags var studentflickan hit i sällskap med mamma och lillasyster och provade och provklänningen satt mycket bra på framsidan men hon hade fått några andra ideér om hur den skulle vara baktill så jag har gjort om bakstycket och så kommer hon och provar i morgon, tisdag, igen. Hoppas hon är nöjd då och inte har några andra, vildare, ideér.

Nu ska jag gå och äta ärtsoppa med ostmackor. Det ska bli gott för det var så länge sedan vi åt det.

Inga kommentarer: