onsdag 5 mars 2008

Snö kvar här och var.

Det blev precis som jag trodde! Skånebilisterna körde i diket i parti och minut. Minst 20-30 avåkningar i morgontrafiken igår och ,sorgligt nog, även en dödsolycka. All snö har försvunnit i Landskrona men vi var in till Väla i Helsingborg och där låg ett tunt täcke kvar på åkrarna. E6:an var torr och fin och inga problem alls att köra.

Jag var upp till Clas Ohlsson och bytte ut en flerfärgspatron till min skrivare. För andra gången på 5 dagar! Den första hade ingen gul färg och den andra ingen blå färg. Nu gav jag f-n i att köpa orginalkompatibel utan jag lade på 100 kr och köpte en av HPs egna patroner och, gissa vad, den fungerar alldeles utmärkt! Det var ett slående exempel på att snålheten bedrog visheten. Nu blev det två extra resor till Väla i onödan.

Jag har ont i ryggen!!!! Jag har suttit kloss vid symaskinen i två dagar och nu måste jag ta ett par dagars paus för min rygg tycker väldigt illa om mig nu. Den riktigt skriker åt mig. Så nu ska jag klä av mig, lägga mig på mage på sängen och bli masserad av min man med olja och massageapparat. Nä, inte en sån massageapparat utan en som är speciell för muskelsmärtor, så det så! Sen blir det värmedyna och vila resten av denna dag.

Inga kommentarer: