lördag 8 mars 2008

Solig vårdag

I dag skiner solen och det är 9 grader varmt. Åke har varit till flygfältet i Vallåkra och surrat med "sina" gubbar och jag tog en promenad ned till torget. Där var det full kommers med loppisbord och grönsaksförsäljning. Det blev en påse med frukt och diverse grytgrönt. Sedan strosade jag hem via slottsparken och där blommade krokusarna för fullt. Ljuvligt! Men det är väl inte värt att jag sätter ut mina pelargoner än på länge. Det kan komma en eftersläng av kung Bores trupper.

Nu sitter jag och syr på mina kläder till bröllops- och studentfirandena i sommar uppe i Sundsvall. Det blir så fint. Tror jag! Jag har inte provat ännu för det är långt ifrån klart men som vanligt tror jag på positivt resultat tills jag överbevisas om motsatsen.

I morgon kommer min lilla studentska och provar igen. Håll tummarna att klänningen sitter perfekt!

Inga kommentarer: