onsdag 14 maj 2008

Avklarat!

Vad är avklarat? Jo, knapphålen i Joakims skjorta och de blev faktiskt riktigt snygga. Jag lämnade upp den till honom på friseringen igår och han verkar nöjd.
I måndags var bruden i rött hit för första provningen och det gick bra. Vissa intagningar måste dock göras för hon bantar och det väcker en del farhågot inför resten av jobbet. Jag får nog vänta med den slutliga färdigställningen tills strax innan bröllopsdagen. Jag gav henne offerten på jobbet och hon hickade inte det minsta inför summan. PHU!
Med posten igår kom det ett inbjudningskort från henne och hennes blivande man till deras bröllop. Det kan nog bli väldigt kul och fint om vädret blir bra, för de ska hålla till i sin trädgård. Vissa farhågor kan dock märkas. Det är mitt i fruntimmersveckan!

Annars då? Jo, vädret har delvis slagit om. Inte så att solen gått i moln men det har blivit svalare. Man kan sitta på balkongen utan att fälla ut markisen och man måste faktiskt ta på sig en tröja inför kvällsfikat därute. I dag har jag tvättstugan och sedan blir det en promenad till min sjukgymnast/massös. Det är c:a 2000 steg till henne och sedan börjar jag med 6 km cykling på motionscykel och så är det dags för massage och så 2000 steg hem igen. Det får räcka som motion för idag. Åke ska till distriktssköterskan och ta stygnen efter den lilla operation han genomgick för 10 dagar sedan då vår läkare tog bort ett födelsemärke han hade på magen.
Han tar bilen upp till VC för han har problem med värk i sin höft och orkar inte gå så långt.

Nu är det dags att gå ner och titta till tvättmaskinen. Sedan blir det fika när Åke kommer hem.

Inga kommentarer: