lördag 17 maj 2008

Säg inte att sommaren är slut redan!

I dag är det helmulet och "bara" 20 grader varmt på balkongen. Nästan vindstilla men betydligt svalare nu än under veckan när solen har strålat. Men det är sånt man får ta. Det kommer nog mer värme, hoppas jag.

I går, fredag, var jag och köpte mig en motionscykel! Jag pratade med min massös/sjukgymnast om att jag skulle vilja ha en egen för jag brukar köra 6 km på hennes innan det är dags för massage och det känns så bra. Då berättade hon om en klient som köpt en på blocket för några hundralappar så när jag kom hem gick jag in på blocket och hittade en (1) motionscykel och den fanns i Landskrona! Efter lite mailande fram och tillbaka lovade hon mig tre dagars öppet köp för att jag skulle hinna testa den ordentligt och så prutade jag ner den 100 kr eftersom den varit ute sedan 1 mars. Vid 12-tiden for vi dit och köpte den och den ät otroligt fin. Nästan inte använd och med dator och allt. På datorn ser man fart, distans, kaloriförbukning och tid, precis det man har användning för. Tänk så bra att ha m-cykeln idag när det inte känns så frestande att gå ut. Det här blir nog bra det för jag har ställt den så jag ser TVn och så har jag min MP3 med talböcker i hängande på styret. Jag har redan kört två pass till TV4s morgonprogram.

Brudutstyrseln är som jag tidigare berättat, på gång. Hon kommer för andra provningen den 30 maj. I väntan på henne tänker jag sy mig själv en snygg linnekjol tills vi ska åka upp till Sundsvall. Nu ska jag gå och söka reda på det mönster jag tänkt använda till den kjolen.
Bye bye.

Inga kommentarer: