lördag 24 maj 2008

Landskronadagen

I dag är det Landskronadagen och Åke och jag har varit nere och travat runt på torget och gågatorna. Mycket folk och en hel del att titta på.Men det vi gick ner för, att hitta rabarber att köpa, det gick om intet. Inte en stjälk så långt ögat nådde. Attans, jag som var så sugen på rabarber-och jordgubbspaj! Men varsin god strutglass köpte vi i alla fall och satt på en bänk och slickade på dem medan vi titta de på folk. Tur att vi själva är så perfekta (hihi) så vi kan klanka ner på andra och deras klädstil.

Efter att vi kommit hem vevade Åke ut markisen och så satt vi på balkongen och tog varsitt glas vin och läste aftontidningen. Det är så skönt därute när man slipper den mest brännande solen. Markisen var och är en höjdar-investering. (Tack Palle för monteringen)

Nu ät det mindre än 14 dagar tills vi far till Sundsvall. Det ska bli mycket trevligt att träffa barn och barnbarn och diverse gamla vänner. Men först måste vi tala med hustomten Benny så han och hans särbo vattnar våra blommor medan vi är borta.

Nu har vi ätit en ugnsstekt kyckling och så är kaffet klart säger min gube så det är bäst jag slutar och ansluter mig till honom på balkongen.

Inga kommentarer: