lördag 31 maj 2008

Äntligen igång igen!

Hej där. Nu är jag äntligen igång igen med min blogg och mitt "datande". I onsdags morse när jag startade min dator sa den en massa underliga saker till mig och när jag ringde Kent för att fråga vad det kunde vara för fel sa han :HÅRDDISKCRASH!!! Jag blev inte glad. Så efter att jag klarat av tvätten och massagen for vi iväg till Elgiganten, Onoff och Siba för att priskolla. Jag var helt inne på en laptop men efter diskution om nyttan kontra priset och prestandan mellan vanlig pc och laptop blev det en vanlig HP. Och då passade ju inte skrivaren ihop med den så klart så då blev det en ny maskin som heter Epson. Det var den billigaste jag kunde hitta.

Sedan kom vi till hopkoppling och installerande och där gick jag bet. Men då är det så vist här i världen att Karin, som jag sytt brudklänning till, gifte sig med en man som heter Lars och som jobbat med just installation och dylikt på IBM. Så efter ett gällt nödrop från mig så kom han i går, fredag, och satt här från 14 till 19 och idag, lördag, från 14 till kl 17. Och nu fungerar det! Han har även lyckats rädda en hel del av det jag hade på min gamla pc och kopierat över det till denna. Vad som inte klarat sig lär jag bli varse med tiden.

Nå, priset då, blev det dyrt? Jaaa, det kan man nog påstå. Maskinerna kostade en hel del för jag var i telefonkontakt med Kent under inköpsrundan och han rådde mig att inte köpa den allra billigaste PCn utan ta en lite dyrare så den klarar av mina program och bilder och filmer och så utan allt för stora ansträngningar. Den ska ju också passa ihop med mitt trådlösa nätverk och bredbandet. Och så har jag lovat Lars en skräddad linneskjorta som belöning för gott arbete och det är han verkligen värd!

Snart är det dags för Sundsvallsresan. Jag fick besök i fredags kväll av guldsmeden som gjort Emelies studentgåva och den är verkligen fin. Hoppas hon gillar den och blir glad för den. Den är ju specialgjord efter samma ritning som Annelies och Emmas studentpresenter gjordes en gång i tiden. Jag har också beställt alla blommorna till Mias bröllop och de finns klara att hämta på Sörberge Blommor på bröllopsdagens morgon. Jag har beställt färdiga buketter i stället för att binda egna till bruden och tärnan. De var inte så dyra men prisskillnaden är enorm om man säger att det ska vara en brudbukett mot om man beställer en vanlig. Det enda som behöver göras åt buketterna är att binda om stjälkarna med bast och fina band så det blir som ett handtag att hålla i. Jag har rosa organzaband som jag trätt pärlor på och de ska jag binda om med.

Nu ska jag gå ut och ta en promenad för värmen är något lägre nu än den var när jag tänkte gå ut i förmiddags. Då var det 25 plus och nu är det "bara" 22 så det känns lite mänskligare och inte så ont-i-huvudet-varmt nu. I stället för förmiddagspromenaden så körde jag 6 km på min motionscykel så jag är så nöjd med mig själv.

Inga kommentarer: