fredag 2 maj 2008

Gäääsp

Fy för den lede en sådan natt! Jag tor jag sovit sammanlagt 90 minuter uppdelat på flera småportioner. Och det värsta av allt är att det är mitt eget fel! Jag glömde, att ta ut de mediciner som höll på att ta slut, innan helgen. Alltså hade jag myrkryp i hela kroppen och en dundrande huvudvärk. Jag smög upp och satte mig i fåtöljen i vardagsrummet för att inte störa min skönt snarkande man och så knäppte jag på Animal Planet med ljudet på lägsta nivå. Tack och lov för att de kör hela natten. När tidningen kom tassade jag ut och hämtade den och la mig på bäddsoffan i arbetsrummet och läste. Jag förväntade mig att jag skulle somna som en stock med tidningen över ansiktet men det ville inte mina ben tillåta så det var tji. Vid sju-tiden vaknade Åke och då tog vi frukost och sedan prylade jag på med mönster och tyger tills klockan var tillräckligt mycket för att Apoteket skulle öppna.

Nu har vi hämtat ut mediciner båda två och jag har blivit av med värken så nu skulle jag nog kunna somna men jag ska försöka hålla mig i gång tills efter Så ska det låta. Annars somnar jag väl så tidigt att jag vaknar före fem i morgon och då är den dåliga sömn-cykeln igång. Jag ska gå ut och promenera en sväng i det underbara vädret så piggnar jag nog till igen. Fast molngubbarna vid horisonten ser farliga ut så jag tar nog regnjacka på mig OM det skulle börja skvätta och ev. åska också för det sa meteorologerna i morse att det var risk för, om man nu kan lita på dem.

På tal om det vackra vädret så har magnolierna slagit ut och de är så underbart vackra. De blommar mellan hägg och syren och häggen är ju utblommad och syrenen har inte kommit igång ännu så blomstren håller tiden i år. Utanför mitt fönster är det 23 grader i skuggan och ett par duvor sitter på taket utanför och håller som bäst på att göra nya duvor. De är så söta och låter så gott när de kuttrar men de är ena riktiga skitgrisar. Det ligger en STOR hög fågelbajs här utanför så jag måste nog ta kvasten och försöka sopa bort det för det ser inte så trevligt ut. Svårigheten är dock att fönstren roterar runt sin egen mittlinje så det blir nog svårt att nå.

Nä, nu får jag ta på mig springskorna och ge mig av på promenaden innan de stora molnen har hunnit hit. De närmar sig och det mullrar lite svagt på avstånd. Det blir nog inte någon lång sväng idag.

Inga kommentarer: