lördag 20 september 2008

Ljushuvud

Ibland får jag faktiskt mina ljusa ideér. I går eftermiddag satt jag och slöade och väntade på att Karin och Lars skulle komma på en snabbfika. Då slog det mig helt plötsligt att vi ju hade otursgaranti på vår hemförsäkring. Jag kollade och ringde så upp IF skade avdelning och visst, jag skulle få ersättning för mina sönderslagna glasögon. Så summan av den kardemumma är att det kommer nästan sextusen (6.000!) kronor till mig att köpa glasögon för. Skadetjeten, som förresten bor i Sundsvall och heter Carina Grafström, frågade om jag inte hade olycksfallsförsäkring och det har jag ju, via SPF. Så då ringde jag till det bolaget också och de ska sända en blankett saom jag ska fylla i. Men det innebär också att jag måste gå till läkare snabbare än 6 oktober. Jag ringer VC på måndag och ber om en akuttid. Det är inte bara ur försäkringssynpunkt utan också för att mitt knä och svullet, varmt och gör ont. Det är som en stor vätskeblåsa som går att knuffa hit och dit. Och fotleden är svullen och blå av vätska som runnit ner från knät. Så det är tycka synd om som gäller just nu.

Inga kommentarer: