onsdag 27 maj 2009

Onsdag 27/5

God morgon. I dag är det mulet och blåsigt och under natten har det stormat och ösregnat. Hoppas inte sommarvädret följer det mönster vi haft de senaste dagarna med stark vind, bitvis strålande sol och så plötsliga regnskurar och åskmuller. Allt på samma dygn!



I måndags eftermiddag kom en nästan panikslagen, blivande brud med den brudklänning hon ska ha på lördag! Den var sönderriven i flera sömmar och eftersom den var så snygg med spetsar och pärlbroderier och hon var så förtvivlad, lovade jag att försöka fixa den lite snabbt. Och när jag satte mig med den på kvällen och började nåla, såg jag att det visserligen var mycket som var trasigt men inget verkligt svårlagat. Hon kommer och provar den idag och förhoppningsvis sitter den bra och i så fall är den klar att hämta direkt. Det stora problemet är att fundera ut hur mycket jag ska ta för jobbet. Det var mycket att sy och en hel del handsöm så jag tror jag tar 400-500 kr. Hon var ju verkligen i kris och jag tog jobbet fast jag inte egentligen hade tid så.... Ja, jag får se vad jag säger när hon kommer. Det är svårt att värdera eget arbete.

Nu ska jag ta påtår på morgonkaffet. Ha en bra dag kära läsare.

2 kommentarer:

Katrina sa...

Hej, tack för kommentaren på min blogg, kul! Spännande, läste att du har en syateljé! Skulle va jättekul att ta sitt pyssel till nästa nivå, men men. Jag har sparat din bloggadress, ska kika in ibland. :)

inghem sa...

Hur kan man köpa en sprucken brudklänning? Tänk om Du inte hade funnits! Hemska tanke för mig också.
KramIngrid