tisdag 5 maj 2009

5 maj

Nu har det gått en l å n g tid sedan jag skrev och jag ligger väl småpyrt till för det, eller hur?
Den 27/4 körde vi till flygplatsen och bytte gäster. Lars-Olof och Margareta åkte hem och Lone och Ronja kom. Nu, efter en trevlig vecka, har vi även kört dem till flyget och är ensamma igen. Det känns både skönt och ensamt.

Natten till i går hade vi ett ordentligt åskväder och på det kom en dag som inte var lik någon annan vi upplevt. Det blåste halv storm av ökenvindar och det var 30+ i skuggan. Jag hade slängt in gästernas lakan i maskinen innan vi for till LCA (Larnaca airport) och var så klart tvungen att hänga dem när vi kom hem. Det blev en syn! Lakanen dansade runt med klädställningen och snodde upp sig på sträcken så det var en enda tjorv av alltihop. Jag tappade till slut tålamodet och gav f-n i att trassla ut dem hela tiden. När klockan närmade sig fem drog molnen ihop sig och det började smådugga och då fick de halvtorra lakanen flytta in i torktumlaren i stället.

När vi kom hem efter turen till LCA och en shoppingrunda på Orphanides Livs och körde uppför den sista backen mot vårt hus, fann vi vägen nästan spärrad av ett stort träd som ramlat rakt över vägen från grannens tomt. Vi önskade att vi haft fyrhjulsdrift men efter att Åke besiktat trädet kom vi fram till att det gick att krångla sig förbi med bara en lätt guppning när vi körde över de minsta grenarna. Nina, ingen skada uppstod på bilen, jag lovar!

I dag ska vi köra ner till den väskaffär där vi ska lämna in vår resväska och förhoppningsvis få den utbytt mot en likadan men oskadad. Hoppas inte det blir något tjafs och hoppas de är bra på engelska så vi kan förstå varandra. Annars får jag ringa Heather och be om hjälp. Sedan ska vi ta en liten marknadspromenad och se om vi kan hitta något till blomvattnaren Benny som tack för tjänsterna. Det måste vara något tillräckligt litet för att få plats i vårt bagage.

Jag återkommer med rapport om resväskäventyret!
Bye.

Inga kommentarer: