måndag 22 juni 2009

Måndag igen

Denna förmiddag har varit hektisk. Vi hämtade Bonnie P. kl. 07.15 för avfärd mot Borgeby Skors sommarrea. Vi kom dit först av alla men det blev snabbt kö bakom oss. Jag hittade ett par snygga svarta inneskor som jag kan ha mina inlägg i och Åke hittade ett par sandaler som ersättning för de som "dog" på Cypern.

Därifrån åkte vi till Stoff o Stil där Bonnie köpte tyg till båtdynor och stolsdynor. Vi larvade runt därinne i nån timme men jag lyckades hålla mig på mattan och behövde inte ta upp plånboken vad kassan. Detta berodde på att det tyg jag ville ha var slut!

Sedan åkte vi in till Engelbrektsboden i Löddeköpinge. Där hittade Bonnie en söt blus och jag provade också några plagg men inget som var så där AHA. Visserligen är det en bod där priserna är dunderlåga varför man inte ska fövänta sig nån vidare kvalitet men en blus som varar över sommaren för 49.95 är ju inte så dumt ändå. Men som sagt, inget var i min smak.

Nu är vi hemma äntligen och har spisat lite lunch och nu gäller det vila för min rygg är ovänn med mig nu.

I morgon ska Åke till tandplågaren för ytterligare utdragningar men först ska jag åter till Stoff o Stil för att köpa tyg till vilfåtöljen som verkligen behöver nya kläder. Jag hade dumt nog inte mätt den innan vi for idag varför jag inte vågade köpa tyg på vinst o förlust till den.

Nu tror jag det blir en kopp kaffe på maten sedan ska jag kontakta Venbåtarna och höra vilka turer man kan ta med sig bilen på. Vi ska kanske åka över med Hedmans i helgen och då behövs det bil.

Bye bye så länge

P.S. Solen skiner och det är varmt, T-shirtsväder..

Inga kommentarer: