lördag 20 juni 2009

Midsommardagen

Ja, man kan gott säga att det blev ett dundrande midsommarfirande. Det åskade något alldeles väldigt! Blixt och dunder utan mellanrum en lång sutnd med tillhörande hagelskurar. Vi hade en riktig driva på balkongen ett tag. Så blev det uppehåll och till och med sol en stund men sedan bröt det löst igen lika häftigt. Tur man bor i ett hus med tak. Jag tyckte så synd om mina balkongblommor men i dag ser jag att de klarat sig riktigt fint.

I dag har jag gjort Palles jordgubbstårta som vi ska ha i morgon då vi får gäster. Jo då, vi har provsmakat den och den är precis så god som den brukar vara då Palle gör den. Hurra för mig!
Resten av helgen ska vi göra samma sak igen - d.v.s. ingeting, bara slöa.

Hoppas ni har haft en bra midsommarhelg. Kramar från mig.

Inga kommentarer: