söndag 25 oktober 2009

Dagen efter

I går kväll gjorde jag en upptäkt. Det är oootroooligt vad 5.600 flckor/kvinnor kan SKRIKA! I princip förstår jag varför, för det var en bra kväll med mycket bra musik och framförd av verkligt duktiga artister, men ändå! Och när Magnus Samulesson kom så trodde jag läktarna skulle rasa. Publiken skrek och stamapade i takt så allt vibrerade. Men om någon hade trott att det skulle vara som chippendales, d.v.s. nakenshow, så blev nog besvikelsen stor. Den enda nakna hud man såg var dansarnas överkroppar. Och det var inte det sämsta.
Kort sagt så hade Lone och jag en bra kväll som började med tre-rätters mexikansk middag på en trivsam liten krog vid Triangeln i Malmö, fortsatte med en galen bussresa i en buss som var knökfull med tjejer , sedan var det två intensiva timmars underhållning, slutligen tågresa hem och på stationen stod Åke och JohnJohn och väntade på oss fast det var mitt i natten, 0015.

I dag har Lone och jag varit på Sköna Söndag på Folkets Hus här i L-krona. Det var en mässa med utställare av de mest skilda slag från kaffeautomatförsäljare via bantnigspreparatförsäljare till florister och metala medier. Vi köpte några lotter var och vann faktiskt bägge två. Jag vann ett mosshjärta att ha på dörren (jättefint) och Lone vann en vas med en bukett konstgjora blommor som också var verkligt smakfull. Sen kostade vi på oss en kaffe med kaka till och sen gick vi hem.

Nu sitter jag här vid min lilla "leksaks"dator Ove och känner att jag är rätt trött, så resten av dagen tillbringar jag nog i sängen med Ove och SvtPlay som sällskap. Ska titta på Dansbandskampen från igår och kanske nåt annat spännande också.
Ha dé. Tjingeling.

1 kommentar:

inghem sa...

Du verkar ha ett givande liv. Fortsätt så och bloggapå!
Kram Ing