torsdag 22 oktober 2009

Ingen höftop. för Åke.

Idag var Åke till ortopeden i Lund för röntgen och läkarsnack och resultatet blev, att han inte har så stora förslitningar, att det är aktuellt med höftledsbyte i dagsläget. Han skall hållas så besvärsfri som möjligt med kortisonsprutor och sjukgymnastik. Det inger kluvna känslor. Å ena sidan har han ju faktiskt väldigt ont ibland, å andra sidan är det skönt, att han inte ska gå genom
en stor operation.

Efter Lund körde vi till Stoff och Stil och handlade lite "Margareta-godis"! 1/ tyg till en väska till mig själv, 2/ svart linne till julklapps-skjorta till Joakim och 3/ bomullsvoille till en snygg klänning till Anneli som hon ska ha på en Halloween-fest. Så tog vi lunch på det nybyggda och nyinvigda IKEA-varuhuset. Där köpte vi varsin ny kudde och sex stycken nya, små glas.

Nu är klockan 21 och jag sitter och tittar på Lyxfällan och knappar på min lilla gulliga dator, Ove. (Lenovo). Jag är förfärligt trött, för den gågna natten var jag vaken nästan hela natten. Jag vet inte varför men det är lik förbannat jobbigt. Jag ska nog krypa ner i sängen och gosa med min nya kudde snart.

Lyxfällan, förresten - herre du milde så folk kan trassla till det för sig! Det allra bästa med programmet är, att det kanske kan skrämma och lära andra som är inne på samma ekonomiska sluttning, att tänka sig för mer än en gång, innan de ger sig in i ekonomiska åtaganden som är för stora för deras ekonomiska kostym.

Nä nu går ögonen o kors, så nattinatt alla vänner.

1 kommentar:

inghem sa...

Det låter ju bra fast kan han säga till om det blir sämre så att han behöver mer än cortison? Efter så många år med så ont så har man kanske vant sig eller tror att det ska vara så. Kram på Er. Önskat att Ni båda fick en smärtfri framtid "because you´re worth it". Ing