onsdag 21 oktober 2009

Husmor - jajamen

Igår, tisdag, for vi iväg till Citygross sedan jag var klar med målarkursen. Vi storhandlade i ordets rätta bemärkelse. 1.250.-mat och inte nog med det, jag handlade av fiskbilen för 208.- också.

När vi kom hem gravade jag den hela lax jag köpt och fått filead av fiskargubben. Jag stekte också ett kilo strömmings-(sill på skånska!) fileér s0m jag lade in tillättiksströmming. Mums! och så tog jag fram en påse äppelklyftor ur frysen som förberedelse för en äppelpaj.

Idag, efter medlemsmöte i FF, gjorde jag kalops på kalv-högrev, kokade oxbringa och fläsklägg som förberedelse för framtida middagar. Och så gjorde jag äppelpajen och vaniljsås till den. Visst ÄR jag duktig husmor (ibland). Min fantastiska diskmaskin av märket Åke höll efter disken hela tiden så sen inte svämmade över och blockerade köket helt.

Nu har vi ätit middag på inlagd strömming och potatismos och som efterrätt blev det så klart paj med vaniljsås. Nu sitter vi här framför Efterlyst som två boaormar och pustar. Livet känns just nu ganska nice.

Hoppas ni har det lika bra som vi. Byebye

Inga kommentarer: