torsdag 8 oktober 2009

På tåget

Sitter på tåget mot Sundsvall och den sista uppröjande visiten i pappa O.s lägenhet. Det känns lite konstigt faktiskt. Har just förtärt en, (faktiskt!) riktigt smaklig tre-rätters tågmiddag och smuttar nu på det sista ur den medföljande vinflaskan.



Den nya leksaken, min lilla laptop/netbook av märket Lenovo S10e (döpt till Ove) gör tiden på tåget kort. Det ÄR kul med leksaker! Just nu stannar tåget till i Gävle så snart är det slut på denna långa resa som startade kl.08.15 med att Åke körde mig till stationen i L-krona och om 2 timmar hämtar Kicki mig vid Sundsvalls C. Då kör vi imtt bagage till Allegården och sedan far vi hem till henne för sushi-middag på tu man hand mor o dotter. P-O o Niklas är på nån sorts körskoleträff.



I morgon ska det röjas. Kicki o Emma kommer in o stöttar o hjälper mig bådefysiskt och inte minst mentalt. Sist jag var där låg pappa så vackert nedbäddad mellan spetsprydda lakan och SÅ kall och DÖD. Det kan behövas att jag får sällskap. Lite skratt kommer nog att sitta bra.



Nu är det slut för idag. Byebye.

1 kommentar:

Anonym sa...

önskar att jag var där och kunde stötta Dig. Men Du har ju barna och är själv en stark kvinna. Du klarar det här. Kram från Ing