måndag 7 december 2009

Inga bilder

Tror nån att jag kom ihåg kameran idag, när vi hade avslutning på handarbets- och målarkurserna? Jaså, det trodde ni? Men då hade ni fel för den låg kvar hemma.
Men i morgon ska den med till Lübeck, för jag har redan stoppat ned den i jackfickan.

Inte har jag tagit något kort på nyklippta JohnJohn heller. Vi hämtade honom hos hundfrissan i eftermiddags och han var så glad att se mig och få komma ut från buren han satt i. Det var en liten, korthårig, valpliknande hund vi fick med oss hem. Han var så söt och nu kunde man se hans fina ögon också. Han ska vara med Åke i morgon medan matte och jag är på utflykt och jag ska försöka ta ett foto då.

Jag har kollat prognosen för Lübeck i morgon och, om man ska tro på den, ska det vara molnigt men uppehåll. I lördags, när Lone med familj var till Hamburg, ösregnade det hela dagen precis
som när vi var i Burg fredagen innan. Håll tummarna för bättre lycka i Lübeck.

Jag ska försöka gå och lägga mig lite tidigare än vanligt i kväll, så jag klarar av att vakna i tid. Vi ska hämta Lone och JJ kl. sex, tåget går 6.22 och bussen går från Svågertorp 7.25. När hemkomsten sker vet vi inget om ännu. Vi slår väl en pling till Åke när vi närmar oss Öresundsbron, så att han och JJ hinner hämta oss vid tåget.

Återkommer, förhoppningsvis med fotobevis för att jag varit på julmarknad i Lübeck.
"Mossa, mossa alla männskobarn" som Nicke Lilltroll sa.

Inga kommentarer: