lördag 19 december 2009

Våra lånehundar


Min väninna Lones Yorkie JohnJohn, nytrimmad 10 år gammal herre




Grannens franska bullterrier, valpen Allan till höger. Reservhusse till vänster.

Förutom att passa hundar blev vi vaccinerade mot baconsnuva den 10/12. Det orsakade endast en viss svullnad och ömhet på stickstället men inga biverkningar alls hittills och i dag är det den 19, så enligt läkarna bör risken för sådana vara över.


Hundvaktandet är enkelt eftersom ingen av hundarna gillar snö och blöta fötter. Det är bara ut, kissa och in direkt. Men det är verkligen stor skillnad på de båda vad gäller aktivitetsnivå. JJ är nöjd med att ligga vid mina fötter och följer mig som en skugga vart jag går. Allan far runt som ett torrt skinn och vill leka hela tiden. Han har dock en tendens till att bita i det han får tag på, tofsar och kuddhörn t.ex. så man måste hålla koll på var han är. Men när han busat runt en timme, varit ut och kissat och druckit lite vatten, faller han på valpvis ihop i en hög och sover en stund. Sedan är det full fart igen.


Nu ska jag kolla på nyheterna. Bara tråkigheter - kaotiskt och misslyckat klimatmöte och nedläggning av SAAB. Stackars SAAB-arbetare, vilken julklapp de fick. Skönt att man är pensionär och inte behöver oroa sig för sin egen inkomst och att barnen tillsynes har stabila jobb.

Så ha det så bra. Kram/MargS



Inga kommentarer: