söndag 16 september 2007

16 september

Oj, vad det blåste igår! Det blåser idag med men inte lika mycket. Som tur är har vi höga väggar på balkongen så vi kan sitta därute ändå, bara det är sol och det har det varit både i går och idag. Men värmen försvinner så snart solen går bakom takkanten.

I dag har vi varit upp till Tomatens Hus och handlat en stor påse tomater. Det är sista helgen de har restaurangen öppen och tomatförsäljningen är slut den 30 september. Sen får man äta utländska tomater igen. Hur ska jag klara det, jag som har haft stor tillgång på små munsbits-formade tomater hela sommaren! Jag får väl abstinenssymtom nu.

När jag var i Hässleholm i våras på en föreläsning om smärtrehabilitering, fick jag veta av föredragshållaren, chefen för Smärtrehab i Helsingborg, att det var OK att komma dit och få hjälp även om man var pensionär. Så jag bad min läkare om remiss dit och en sådan skickade hon in i slutet av april. Jag visste att det var l å n g väntetid så jag blev verkligen överraskad när kallelsen kom härom dagen. Jag ska dit den 31 oktober. Visserligen har det då gått 6 månader sedan de fick remissen men jag var förvarnad om att det kunde ta upp till ett par år i värsta fall. Jag ska vara där redan kl. 0800 på morgonen (HU!) och är inte klar förrän kl. 1400. Samma dag ska så klart Åke till Lund så jag tänker åka tåg för att slippa ha bilen stående på nån dyr parkering i flera timmar. Så det blir till att kliva upp tidigt den dagen. Jag som är SÅ morgonpigg!

Nu ska jag gå och titta på Formel1 Grand Prix och kolla hur det går för Reikinen. Jag tycker racing, rally och friidrott är roligast att titta på när det gäller sport.

Inga kommentarer: