söndag 23 september 2007

Skön helg

I går, lördag, var vi först på veteranflygdag i Eslöv. Åke hade sån tur att den maskin han håller på att bygga modell av, Saab Safir, kom neddimpande medan vi var där så han fick fota det han behövde. Det var många fina gamla plan där och fallskärmshoppare och allt möjligt. Trevligt folk och överhuvudtaget tevlig tillställning.

Därifrån åkte vi till Höör på kattutställning. Oj, så många sorters katter det finns! En del är så fula att man inte skulle vilja en om man så fick den gratis! T.ex. Sphynx som är naken och så de mest extrema perserna som nästan inte har nån nos utan en grop i stället för näsa. Så fanns det en sort som hade långsmal nos. De var inte vackrare de heller. Tur att smaken är olika men jag föredrar katter med normala ansikten och gulliga nosar. Det fanns ett par typer jag verkligen gillade. Dels Bengalkatt, den är fläckig som en leopard och ganska vild/busig och så Abessinier/Somalier som är jämt bruna med söta ansikten och väldigt keliga. De var också livliga men inte som Bengalerna i alla fall.

Jag önskar så jag kunde skaffa katt och jag har i ett svagt ögonblick varit i kontakt med djurskyddet här. De har en vacker liten tvåårig kattflicka som behöver nytt hem. Hon är jämt grå och heter Mimi. Men det finns två hinder. Dels säger Åke blankt nej och dels så kan ju varken Emeli eller P-O komma och hälsa på och även Ida skulle väl få problem. Så i valet mellan katt eller familjemedlemmar så väljer jag familjen.

Idag är det jämngrått men ganska varmt ändå. Utanför fönstret i arbetsrummet har vi en termometer och den visar just nu 18,6 grader. Det stämmer nog rätt bra med verkligheten för givaren ligger långt från fönstret utanför plåttaket. Jag kanske ska gå ut på en promenad i lugn takt om en stund. Jag ska ta det lite lungt på order av min sjukgymnast, för jag har lyckats skada senfästen på båda vaderna så de är svullna och ömma. Fråga inte hur det gått till för det vet jag inte. De kanske får jobb för hårt med att bära mig.

I morgon är det dags för en tripp till Lund igen. Då är det magnetröntgen som gäller för "guldgubben" min. Och dessutom blodprovstagningar och samtal och diverse. Han är full av tillförsikt i alla fall och det känns bra även för mig.

Inga kommentarer: