måndag 10 september 2007

Nu är det höst men vi hoppas på brittsommar.

Oj, vad det regnat (10,5 mm) och blåst i natt. Min mjukis-kisse Gustav som står i sovrumsfönstret var alldeles blöt på ryggen i morse så han fick flytta längre in i rummet för att torka.
Nu lyser dock solen igen men det är inte så varmt så balkongen känns frestande, bara ca 17 grader.

Vi har varit på biblioteket och läst diverse flyg- (Åke) och mode- (jag) tidningar. Det är ett trevligt ställe med ljusa lokaler och bra, kunnit personal. Sen var jag upp till apoteket och beställde mediciner så jag hinner få dem innan högkostnadsskyddet tar slut den 13.

Det är så skönt att se strykkorgen nu för den är alldeles tom. Det är inte kul att stryka herrskjortor och blusar med krångliga ärmar men nu är det gjort i alla fall. Jag har en tendens att vänta med strykningen tills korgen börjar skrika på mig. Kanske just för att jag tycker det är sååå trist. Och jobbigt! Min långa rygg tycker inte om att stå i den ställningen fast då borde jag ju stryka oftare i stället försåss så det inte blir en sån hög. Jag får försöka bättra mig.

I dag ringde pappa Oskar och han lät rätt pigg fast han säger förståss att han inte mår bra alls osv. I dag frågade han inte när vi kommer upp utan när han får komma och hälsa på! Jag förklarade att han måste vara stark i benen innan han kan åka och det godtog han men visst, han har tråkigt och det är förståligt. Kicki var upp till honom i slutet av förra veckan men han kände inte igen henne och hon var inte så säker på att han begrep vem hon var när hon förklarade det heller. Det är inte kul att bli gammal och ensam verkar det som.

På onsdag firar vi 48-årig bröllopsdag. Få se om vi går ut och tar en liten matbit någonstans eller om vi äter lunch på konditori Kaffekoppen på gågatan. De har tre danska smörrebröd och dryck för 60 kr och det verkar bra tycker jag. Sen kan det kanske bli en liten godbit som dessert.

Men det är inte förrän i övermorgon det. Nu är det måndag och det blir blodpudding till middag tror jag. Det är också gott, med lingonsylt till.

Inga kommentarer: