onsdag 5 september 2007

Ny vecka

Vi som trodde att hissen var fixad! PYTTSAN!!! Dagen efter stod den igen. Jag ringde, tre män med skruvmejslar stod och kliade sig i huvudet ett par timmar, hissen fungerade - tills Sandströms försökte åka med den upp till oss på kvällen. Då strejkade den igen! Det var på torsdagen det. Reparatör hit, fungerande hiss. Fredag-strejkande hiss-reparatör hit-fungerande hiss. Fredag kväll-strejkande hiss. Lördag-jag ringer reparatör, ingen effekt. När vi kom hem från den tripp vi gjort med Hedmans till Helsingör och var lastade med div. spirutuosa, strejkade hissen igen! Söndag morgon-fortfarande strejkande hiss. Då ringde jag och ljög! Jag sa att våra vänner som var på besök hade måst ta in på hotell eftersom hon inte kunde ta sig upp med rullstol! Då reparerades hissen och den gången på riktigt. Nu har den fungerat i flera dagar men man håller andan varje gång man trycker på knappen i rädsla för att den ska vara paj igen.

Som framgår av delar av ovanstående var Hedmans på besök i helgen. På lördagen for vi med vår bil till Helsingör och handlade och åt smörrebröd. Fint väder och skön dag. Söndagen ägnade vi oss åt shopping på Väla Center och sedan åt vi middag här på Emelie-biff och potatisgratäng.
Tyvärr hade Ingrids rullstol gjort gemensam sak med hissen och gått i strejk. Hon var alltså både ledsen och dålig och trött så de vände hemåt redan på måndagen. Det blev kort men kul ändå att träffas.

I dag är det onsdag och jag har varit och tränat och sedan blivit knådad av Anne, min sjukgymnast. Nu ska jag bara ta det lungt och slöa på balkongen i solen resten av dagen. Inviga min nya solstol och lyssna på en bra ljudbok.

Inga kommentarer: