söndag 30 september 2007

Regnig och blåsig söndag

I dag är verkligen höstlikt fast utan den höga, krispiga luft som vi brukar ha i Sundsvall. Här är det 13 grader plus och jag tycker det är ganska skönt att det är några grader över de 8 som Sundsvall tycks ha enligt vädergubbarna på TV4. I går kom det 5 och hittills i dag på morgonen 10 mm regn.

I går kväll var Lars-Olof och Margareta här på middag. Det blev som vanligt en trevlig kväll och eftersom de, liksom vi, tillhör den något äldre generationen så kom de redan 16.30 och for hem vid 20.10. Vi bjöd på Peppino som fördrink med nötter och salta pinnar och så jättegoda ostpinnar som de hade med sig, som tilltugg. Jag hade gjort kycklingfileér gratinerade under ett täcke av Chévreost och till det en jättegod sås med svartvinbärsgele och rosmarin som kryddor och så ris. Efterrätten blev Hemglass Tiramiso och kaffe.

I morgon börjar Åkes resande till Lund, så nu vet vi vad vi gör på vardagsförmiddagarna 8 veckor framåt - Åke i Lund och jag latar mig! Nä, jag ska försöka komma igång med lite sömnad. Jag har tre par byxor som behöver sys in i midjan (!) och så ligger det några tyger här som jag tänkte göra nåt av till mig själv. Sedan är det väl bäst att jag börjar tänka på vad jag ska ha på mig i pingst. Tidigt? Nåja, men det är viktig tilldragelse som sker då - Mia och Tomas gifter sig! Antingen i Åstö kapell eller i Vivstavarvskapellet. Visserligen kommer min sjukgymnast att skälla på mig om jag berättar att jag sitter och syr, för hon säger att jag har en inflammation i halsmuskulaturen och ska ta det lungt, men det får jag ta.

Inga kommentarer: