måndag 24 september 2007

24/9-07

Vi har just kommit hem från Lund där Åke blivit undersökt både här och var. Först togs det tre rör blod och blodtryck, sen fick han fylla i en enkät om livsstil och så var det dags för magnet-röntgen och det tog sin lilla tid. Provtagningarna gick fort men röntgen tog totalt 1 timme. Då hade de sprutat in kontrastvätska och så hade han fått åka magnettub fram och tillbaka några gånger. Det gick tydligen väldigt lungt till för han somnade nästan, sa han.

Sedan for vi till Center Syd i Löddeköpinge och jag köpte mig ett par Scholls sandaler med uppbyggd sula att ha inomhus, för min sjukgymnast tycker inte om att jag går barfota. Eller rättare sagt är det mina ben som inte tycker om det.

Nu ska jag gå och vila en stund för det var tidig morgon i morse för att hinna in till Lund till 08.45.

Inga kommentarer: