torsdag 7 februari 2008

Jag gillar inte tandläkare men ändå....

Både i går och idag har jag varit hos tandläkaren. Det gjorde inte ont någon annan stans än i plånboken. 701:- igår och 845.- idag! Igår lagade han den plomb som försvann vid lunchen på Lanzarote och idag gjorde han den vanliga undersökningen och hittade 3 små hål. Det ena lagade han idag och de andra ska han ta om ett par veckor. Mina favorit-usch-objekt brukar vara tandläkare men denne man var en positiv överraskning. Dels var han väldigt trevlig och dels var han så varsam att det inte gjorde ont alls. Jag tillät honom till och med att borra utan att först bedöva! Det ni! Jag som är en sån ynkepotta annars när det gäller ont i munnen.

Igår var en dam vid namn Ellie (kaksmulan kaller Åke henne eftersom hon bakat våra julkakor) och hämtade sina byxor och slutprovade två blusjackor och snart kommer det en annan dam och hämtar sin kjol som jag sytt om. Bra med lite extra pengar när tandis är så dyr. Sedan ska vi åka till Flügger och låna hem tapetprover till sovrummet. Det är inte så vackert nu med hundmärken på tapeten i hörnet ovanför sängarna. Förra hyresgästen hade en stor hund som tydligen hade krafsat och gnuggat sig mot väggen där. Hyresvärden har lovat att vi ska få det fixat i mars ungefär. Vi ska också hämta en stålborste på hyresvärdens bekostnad och börja fixa på balkongen så snart vädret tillåter. Det är ju bra att ha borsten hemma för då kan man göra lite i taget även om vädret bara håller sig i styr kortare stunder.

Det var dagens rapport. Återkommer när det finns mer att berätta.

Inga kommentarer: