fredag 1 februari 2008

Hemma igen.











Ja, då var man hemma igen då och hemkomsten blev en klimatchock. Vi landade på Sturup i full storm och snöglopp och bilturen hem var inte rolig. Det gick bara att köra 50-80 på motorvägen och i morse rapporterade nyhetssändningarn om flera avåkningar. En enorm skillnad från det vi kom ifrån som framgår av bilderna. Bild ett är hotellet som var jättefint, tre våningar i vitt med gröna dörrar och fönsterluckor. Bild 2 är Marie och Peter som vi blev goda vänner med. Det är färsta dagen i solen. Bild tre är uppe på deras balkongoch och bild fyra är utsikten från vår balkong med Afrika rakt förut 14 mil bort. Vi har haft det helt underbart och eftersom det var All Inclusive så har vi inte gjort av med några extra pengar (nästan!) Det var verkligen varmt och det var skönt att det blåste lite i mellanåt. Mitt på dagen fick man lov att uppsöka skuggan, oftast i baren där man kunde blanda sig drinkar, dricka läsk eller kaffe och käka snacks så mycket man ville. Jag var säker på att jag vuxit ur jeansen med så var tack och lov inte fallet så jag lyckades alltså hålla igen under måltidsbufféerna som dukades upp tre gånger per dag med allt man kunde önska sig från grönsaker och frukt till varmrätter och desserter.

I dag är det stora tvättardagen. Det är konstigt så mycket tvätt det blir på bara en vecka trots att man mest går i bikini. Efter att tvätten är klar är det sängen och TVn som gäller för mig. Och om inte vädret blir bättre är det samma program i helgen.

Nu ska jag laga lunch och det känns så svårt att hitta på vad man ska äta när man har levt med att bara gå till dukat bord en vecka. Men det ska nog gå bra.

Inga kommentarer: