söndag 24 februari 2008

Vilken dá! Både hemsk och bra.

I morse bestämde vi att vi skulle ta en tur till Malmö. Först till Center Syd för att köpa nya spring-skor till Åke (de hade 50% rabatt), sedan till IKEA för att bl.a. köpa nya vardagsglas och sedan till Stoff och Stil för inköp av diverse tyger. När vi var klara att åka gick jag som vanligt in till sovrummet för att hämta mina ringar som jag alltid tar av mig på natten för mina fingrar sväller så. OCH DÅ VAR DE INTE DÄR DE SKA VARA!. Vi sökte överallt, högt och lågt och på de mest otroliga platser men fick ge upp. De hade väl kommit med i någon soppåse. Ja, inget att göra åt det nu, bara att fara iväg och handla i alla fall. Jag gick in på en guldsmedsaffär på Center Syd för att höra vad det skulle kosta att köpa nya, liknande de jag hade och det skulle gå på c:a 7.000:-. Slutsats - det är bara att sätta igång att spara.

Under resans gång rekapitulerade vi var och när jag haft dem sist och det var ju i går så de kunde inte ha kommit så långt för i går var jag bara ute på en kortpromenad i blåsten och då hade jag vantar på mig. JA, i vantarna! Näähädå, där var de inte. Efter att vi kommit hem kröp vi på knä med ficklampor och sökte men det enda vi hittade var damm. Alltså tog jag fram dammsugaren för att göra nåt åt det och när jag lyfter på min sängmatta rullade ringarna fram!!!
Vem katten hade lagt dem där! Inte jag i alla fall. Det spökar här men skit detsamma, nu sitter de på mitt finger igen och lugnet är återställt. Phu!

Vi hade också en rätt äventyrlig resa för vi navigerade oss fram på vägar vi inte kört förut efter en karta som lämnade en del i övrigt att önska men vi kom rätt och nu är allt bra. Nu ska jag rita och klippa mönster till lite egna kläder och sen är det dags för söndagsmiddag.

Inga kommentarer: