tisdag 21 augusti 2007

En vecka sedan sist

Det har varit en vecka med växlande väder och ganska blåsigt så jag har inte mått så bra direkt. Men nu börjar jag vakna till igen.

I går kväll var jag hos Eva Örnberg (fibro-tjej) i Häljarp på Tuppeware-party. Oj, så fint alla deras plastprylar är! Jag skulle vilja kasta alla tomma glassburkar och gamla locklösa plastdito och bara köpa nytt men det skulle allt bli hemskt dyrt det. Jag nöjde mig med att köpa en bakduk som Margareta Sandström hade bett mig skaffa. Den gick på 224 kronor. Jag åkte med
Marie (också fibro-tjej) och hon visade mig det hus dit de ska flytta. Det ligger också i Häljarp och det är rätt lustigt. De flyttade från Häljarp för bara ett par år sedan till en lägenhet i Rydebäck men hennes man som är trädgårdsfantast trivdes aldrig riktigt bra där utan längtade tillbaka till en villa med trädgård.

I dag ska jag och Eva gå på månadsmöte i reuma-föreningen här. Det ska komma folk och informera om vårdresor till Ungern och det kan ju vara intressant.

Det är just nu helmulet och varmt som bara den. Det är faktiskt 24 grader utanför mitt arbetsrumsfönster. Tur att vi har köpt en fläkt till sovrummet för annars skulle det vara svårt att sova när nätterna är så varma. Det är sällan termometern går under 18-20 grader på natten.

Åke har kört till Väla Center vid Helsingborg för att handla på Clas Ohlsson. Han ska bland annat köpa skrivarpapper till mig då det börjar bli tomt i min papperslåda. Själv behövde han nya hobbyknivar. Han har börjat på Saab Safir SK50 nummer två! Nummer ett är militärgrön och står just nu på golvet i vardagsrummet. Nummer två ska bli originalgul och vart den och ettan ska ta vägen sedan vet han nog inte själv.
Han ska gå och tala med museifolket här i stan, för de ska visst ha en modell byggd av hamnområdet som den är tänkt att se ut när det är klart om några år. Det skulle ju kunna vara kul för honom att hålla på med. Han har ju byggt modeller av områden i Sundsvall förut, bl.a. Vindskärsvarv.

Inga kommentarer: