tisdag 14 augusti 2007

Visit i paradiset


I går var vi i Tjörnarp hos Christer och Lisa. Vilken underbar dag det blev med sol och trevliga vänner. Första var Lisa och jag till Justinas tygaffär och snokade runt bland en massa fina tyger. (Jag lyckades hålla mig från att köpa!) Sedan satt vi i solen på altanen och tittade ut över sjön där det långt på andra sidan fanns diverse badande ungar och ett par ekor med "fiskare". Dessutom simmade blandade grupper av sjöfåglar omkring bestående av föräldrar och halvvuxna ungar. Vi blev serverade ett gott vitt vin som aperitif och sen blev det middag med en helt underbar Christer-sås. Åke var alldeles lyrisk och fick mig att lova att snarast laga en sådan till honom. Vi blev sittande på altanen tills solen gick ned och det blev lite svalare och myggorna började göra sig påminda.


Efter en hel dag i gassande sol och några glas vin blev vi rätt trötta och sängen och böckerna samt Jula-katalogen (för Åke) lockade så det blev ganska tidig godnatt. I morse var det lika fint väder igen och medan vi åt frukost började solen titta upp över trädtopparna. Tyvärr kunde vi inte stanna i paradiset för jag hade tid på vårdcentralen kl. 11 så strax efter 9 for vi hem. Men först tog jag en bild av Christer och Åke nere vid stranden. Visst är utsikten från altanen fantastisk?

Inga kommentarer: