torsdag 2 augusti 2007

Torsdag 2/8 - I dag har jag och Mia namnsdag!

Nu har jag varit ute och planterat nya blommor i urnorna vid porten. Grannen som brukar sköta sådant har opererat hjärtat och kommer hem från sjukhuset idag. Blommorna som fanns såg mer än risiga ut så jag talade med vår fastighetsskötare och han köpte ett gäng verkligt fina blommor som jag nu har planterat.

Fastighetskillen tittade även på vår läckande kran i köket, beslutade att den var för gammal att reparera, så han kommer med en ny, modern i eftermiddag. Nu hoppas jag bara att kyl och frys ska paja så vi får ny sådan också. Och det skulle inte vara så fel att få spisen utbytt också. Men framför allt vill jag ha nya fönster i köket så jag kan öppna och vädra!

Vädret är OK idag. Det är halvklart med sol och värme så balkongen är ett troligt utrymme för fika och läsning.

Inga kommentarer: