onsdag 27 augusti 2008

Allt på en gång!

En typisk Margareta-dag! I morse tvättade jag tre maskiner, sedan var jag till massören och därefter åkte vi till en seconhand-butik med en hel del som jag rensat ut ur garderober, förråd, byråar och alla andra ställen gamla kläder försökte gömma sig på. Det de inte var intresserade av packade vi i kartonger för att ta till Malvan, en välgörenhetsorganisation för uteliggare och andra verkligt fattiga i Landskrona.
Därifrån körde vi till CityGross för att handla det jag glömt vid förra omgången och sedan hem. Nu har jag just tagit ut en äppelpaj ur ugnen och ska sätta in en plåt med tolv äppelmuffins. Jag fick en påse äpplen av en målarkompis i går och jag kan bara inte låta dem gå till spillo. Blir detta bra ska jag baka fler pajer och frysa tills vi får främmande.

Men visst är det typiskt mig,va? Jag kan inte ta det lungt och göra lite i taget. Allt ska fixas på en gång innan jag kan sätta mig och vila. Nu har jag så ont i ryggen trots massagen på förmiddagen men det är det inte värt jag gnäller om för då får Åke bara vatten på sin kvarn. Den enda grekiska han kommer ihåg är " Sega, sega!" och det lär betyda "Ta det lungt". Visst har han rätt men jag är nu en gång sådan och det är nog inte lätt att ändra sig när man farit fram så här i 68 år. Har han stått ut med mig i snart 50 (51 sedan vi träffades) av dessa 68 år så får han stå ut resten av våra år tillsammans också!

Inga kommentarer: