onsdag 20 augusti 2008

Blääää!

I går började det lukta urk blää på våran toa. Vi skrubbade och städade över allt, bytte handdukar och tvättade mattan men inget hjälpte. I dag ringde jag efter fastighetsansvarige Tommy och han kom, sniffade och avgjorde att det kom från fläkten för utsug av luft. Han klättrade upp på vinden och ovanför intaget till ventilerna var det ett jättestort fågelbo. Det som luktar är väl stekt fågelskit efter denna heta sommar. Nu väntar vi på plåtslagaren som ska rensa bort dyngan och sätta på ett nätskydd så vi slipper detta i fortsättningen.

Annars är allt bra. Jag har varit i tvättstugan och kört ett par maskiner och sedan var jag till Anne Svärd och fick massage på min onda rygg. Nu ska jag brygga en balja kaffe och bjuda min make på. Vi ska sitta på balkongen för det är bäst att passa på medan solen skiner och det är skönt därute. Snart är det slut på sommaren. Snyft! Men det kommer en ny strax efter nyår så man får leva på hoppet.

Inga kommentarer: