tisdag 19 augusti 2008

Trött

Jag hann med det jag skulle sy så damerna i fråga fick med sig sina nya toaletter i tid till semesterresorna men det tog sin del av min kraft. I dag har jag varit och målat och det är så roligt och då kände jag mig hur pigg som helst men nu har ångan gått ur mig igen och jag är helt slut. Dessutom har jag fått en hälsporre på höger fot och det gör ONT. Jag talade med distriktssköterskan på vårdcentralen och hon rekommenderade Voltarensalva och Voltaren T tabletter för de är inflammationsdämpande och hälsporre är en inflammation av senorna i hälen. Nu har jag köpt tabletterna, salvan hade jag redan, och tagit första dosen så får vi se om det hjälper. Vad man ska göra annars vet jag inte. Jag får väl ringa vårdcentralen igen och fråga.

I eftermiddag ska jag ringa till Ellie som brukar baka åt mig som betalning för att jag syr åt henne och be henne baka tills Ingrid och Bertil kommer. Inte för att de är några storätare på fikabröd men det är kul att ha lite att bjuda på i alla fall. Sedan ska jag mest vila och samla krafter så jag piggnar till igen.

I morgon har jag tvättstugan och sedan ska jag på massage. Det är verkligen underbart med massage. Det är nästan så jag somnar där på britsen. Tur att det går på högkostandsskyddet annars skulle jag inte ha råd att gå varje vecka.

På torsdag ska jag till frisören och klippa mig. Det är gratis denna gång för han håller på att arbeta av den linneskjorta jag sydde till honom. Det är verkligen bra med arbetsbyte tycker jag. Nu har jag ledsnat på min sneda frisyr och tänker gå in för något nytt. Jag får se vad Joakim (frisören) och jag kommer fram till. Jag har funderat lite på page men vi får se vad det blir. Återkommer om det ev. med foto om jag blir fin.

Nu ska jag slappa och titta på OS resten av dagen. Bye bye.

Inga kommentarer: