måndag 13 april 2009

Ett tekniskt steg framåt.

I dag har vi fått tillbaka de saknade tv-kanalerna! Fått o fått förresten - det kostade inga pengar men en Åke som inte var glad för att jag inte visste vart vi skulle på en gång utan fnattade runt i centrum med massor av bilar, både stora och små omkring oss. Men tillslut, efter ett par samtal med firman vi skulle till, kom vi rätt. En jätterar flicka tog hand om det bråkande kortet, satte in det i sin maskin, tryckte lite hit och dit på sina knappar och sa:"Nu fungerar det!" Så vi åkte hem, ploppade in kortet i därför avsett hål och, hurra, det funkar! För att fira tog jag en gin men apelsinjuice och Åke en öl. Så satt vi i solen och talade om för varandra vad bra vi är.

Så har jag passat solen så till vida att jag har tvättat fönster på den sida av huset där solen inte var för tillfället. Åke har dammat mattor och hundkorgsinnehåll och så har jag strukit lite kläder. Det går inte att sitta ute i värsta middagshettan och jag kunde inte somna när det var siestadags så jag gick igång med pyssel istället. Det känns bra att göra en insats och hålla rent så inte Nina måste storstäda efter oss när hon kommer hem.

Hundarna och kisse Missi är så rara. De har adopterat oss tror jag. Missi kan bara inte bestämma sig för bakom vilken rygg hon ska sova så hon turas ommellan oss. Purrar och buffar och trampar tills hon hittat en bekväm ställning. Hon är så gó!

Nu har vi en vecka kvar tills de första gästerna kommer. Det är Margareta och Lars-Olof Sandström som kommer nästa måndag och när de reser måndagen efter kommer Lone Lindholm (JohnJohns matte) och hennes barnbarn. Lone har just fyllt 60 så vi ska baka en jordgubbstårta efter Palles recept och fira henne med.

När de sedan reser så har vi 10 dagar kvar tills det är dags att åka hem. Det kommer säkert att kännas konstigt. Speciellt att köra högertrafik igen. Det kanske är bäst att sända ut trafikvarningar i lokalradion när vi ska ut.

Nu ska jag gå ner och titta på Animal Planet. Det är en av mina favoritkanaler och jag har ju tvingats vara utan den i en hel vecka!
Ha det gott. Bye.

Inga kommentarer: