torsdag 9 april 2009

Ingen tur alls.

I dag körde vi ner till satelitexperten igen men han var inte där. Dock fick jag hjälp att ringa honom på hans mobil och han kom efter fem minter. Tyvärr fanns det inget han kunde göra. Han skulle behöva åka hit för att ställa in digiboxen eftersom det kan vara helt andra förhållanden här uppe än det är i stan. Jag ska ringa Nina på Skype efter påsk, då de kommit åter till Perth efter sin utflykt till fårfarmen och höra vad hon tycker vi ska göra. Han tar 50 euro för ett hembesök och om det sedan är något fel som ska lagas så kostar det mer ändå. Det är inget som vi tänker lägga ut i alla fall och inget jag vågar förutsätta att Nina vill lägga ut heller. Hon kan säkert fixa detta när hon kommer hem och till dess får vi klara oss med nyhetskanalerna.

Jag vågade mig inte på dvd-n i går kväll utan sökte reda på en bra bok i biblioteket i stället och det var skönt att ligga och lata sig och läsa. Missi katt kom in, kurrande och buffande, och villa ligga med oss. Hon ska prompt ligga kloss mot Åkes rygg och han blir så stressad för han är rädd han ska skada henne om han vänder sig och lägger sig på henne. Men så dumma är inte katter, hon hinner undan. Hon är så envis dock, om jag flyttar henne till min sida kryper hon genast tillbaka till Åkes rygg. Jag vet inte om det är värmen eller hans manliga charm som drar.

Det är lustigt med alla påskprydnader i parkerna och efter vägarna. Engelsmännen firar påsk denna vecka precis som vi gör i Sverige men grekerna firar påsk nästa vecka, så alla affärer är öppna som vanligt nu men det gäller att komma ihåg att så inte är fallet inför nästa helg.

Nu är klockan 13.30 och jag tänker ta en liten siesta. Bye för nu.

Inga kommentarer: