torsdag 2 april 2009

Håhåjaja

Tänk att det kan bli för mycket av det goda! Idag har jag dragit mej undan den mest brännande solen mitt på dagen och tagit min tillflykt till datarummet där det är välgörande svalt. Inte för att det är något fel på fint väder men det känns att vi är på en sydligare breddgrad och bör ta det lite lungt med solstolen mellan 12 och 15 på dagen ungefär.

I går förmiddag tog vi bilen ned till centrum för att strosa omkring och titta i affärer men då var det så klart helgdag och allt utom kafeér var stängt. Så vi letade upp ett trevligt dito med utsikt över stan och havet och där snaskade vi på glassar som var så stora att det blev rena lunchen

På eftermiddagen trodde vi det skulle bli regn till kvällen för det började dra in lite tätare moln och det såg vi fram emot för nu är det torrt och vattningsbehovet är stort. Men pytsan, inte kom det något regn inte. Så idag har vi trotsat vattenransoneringen och pytsat på de växter som ser mest ledsna ut. Och lunchen intogs i skuggan i klostergången där solen inte når in.

I Åkes mail fans idag ett brev från Andreas, ordförande för Pafos modellflygklubb. Han sände köranvisningarna till modellfältet och vi ska träffa honom på lördag fm om det fortfarande är bra väder. Metorologerna tror i allafall att det ska bli det. Synd bara att Åke inte är så bra på engelska så det blir jag som får vara tolk.

Nu ska jag gå ut och lägga mig på altanen men inte i solen utan jag ska dra in solstolen i skuggan, beväpna mig med en nyöppnad deckare och slappa några timmar.

Ha det så gott alla glada (avundsjuka?).

1 kommentar:

Emelie sa...

Oj så härligt det låter! =D Sitta i varma solen och äta glass, mmm =)