söndag 27 juli 2008

En bra början på helgen.

I går ringde Eva Noreus och annonserade sin och Jannes ankomst till 16-tiden. Vi väntade dem inte förrän måndag så Åke fick brått ut och handla mer grillkött. När de så kom var det som om vi hade träffats förra veckan. Med vissa gamla vänner är det så att man har det speciella förhållandet att det känns som om man träffats förra veckan. Vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll/halv natt och allt var toppen. Jag och Eva och Janne gick en långpromenad runt centrum, förbi Citadellet där det var träff för gamla bilar, utefter citystranden och slutligen hem via Görloffsgatan.
Med undantag för att delar av köttet blev för hårdgrillat så man fick vässa tänderna för att kunna äta det var det mesta bara bra. Vi surrade och pratade och drack vin och fördrev timmarna på bästa möjliga sätt. Eva och jag blev sittande till 1-tiden och då hade våra män lagt sig för länge sedan.

I dag har gästerna åkt vidare till en annan av deras kompisar som bor utanför Malmö någonstans. Längre fram i veckan ska de förståss spela några rundor golf, bl.a. med Sandströms.
Eva och jag har bestämt att vi ska ta tåget upp till dem i Norrköping någon helg i höst.

Nu är klockan 11 och solen gassar, inte ett moln på himlen och det är25 grader varmt. Det går inte att vara på balkongen utan att veva ut markisen och pelargonerna behöver vatten två gånger per dygn! Nu ska jag i alla fall utmana värmen, brygga kaffe och servera min gube en balja på ballis.

Inga kommentarer: