lördag 26 juli 2008

Gula fläcken?

Igår var jag till optiker för jag vill veta om jag kan ha linser. Det trodde hon nog skulle gå bra men det hade blivit stora förändringar på min syn sedan jag fick de senaste glasögonen. Hon kollade och kollade och till sist sa hon att hon ville skicka en remiss till ögonläkare för det såg ut som om det kunde vara problem med gula fläcken på höger öga. Nu finns det två sorters fel på gula fläcken, en torr och en våt. Den torra kan man inte göra något åt, den försämras med tiden. Den våta kan man påverka med laser. Sä åven om oron sitter bak i medvetandet så lever jag på hoppet som loppan. Det är nog inget farligt, hon har sett fel, så det så!

Annars är här bara fint. Det är en strålande sommardag med värme över 25 och inte ens ett litet stackmoln på himlen. Åke har varit upp en sväng ill Thulin-fältet medan jag fixade lunch och nu ska vi ta kaffe på maten ute på balkongen. Tack Palle för att du hjälpte oss sätta upp markisen. Utan den skulle man inte kunna gå ut på balkongen förrän solen gått ner.

Inga kommentarer: