fredag 11 juli 2008

Torsdagen efter onsdagsnatten

I dag har jag varit på omläggning av brännskadan. Sköterskan tyckte det såg rätt bra ut men det hade vätskat en hel del på vissa ställen och hon fick lov att klippa bort hudflikar som kunde vara grogrund för bakterier. Sedan lade hon på nytt förband och jag haltade ut. Det känns att någon har varit och petat så jag har varit tvungen ta extra värktabletter och känner mig lite snurrig och lätt i huvudet av dem. Nu ska jag dit och göra om detta på söndag morgon och på tisdag förmiddag. Sedan får vi se om det räcker med omläggning mera sällan.

Vad gäller brudkläderna har jag bara knapphålen i kavajen kvar och slutpressningen. Det känns så bra att ha klarat av denna utmaning. Jag har också hunnit med att återställa den kavaj jag sydde in till en kille som lånade sin farfars kavaj till studentexamen. Nu ska jag sy mina egna grejor ett tag. Bl.a. ett par randiga linnebyxor, en blå/turkos tunika och en grå långväst.

Men nu närmast ska jag lägga mig att vila och låta huvudet slappna av ett tag.

Inga kommentarer: