onsdag 23 juli 2008

Förbaskade katt!

Jag har varit på kattjakt. Det går en kisse här på gården. En kastrerad och öronmärkt hanne som det inte går att läsa märkningen på. Han är jättego och kelen men vägrar gå in i buren fast jag lade köttfärs i den. Nu ska våra grannar som brukar mata honom, börja med att sätta matskålen i buren så kanske man, efter nån vecka, kan smyga på honom när han äter och slå igen luckan. Vi skulle nämnligen behöva ta upp honom till Djurskyddet Landskrona för att se om de kan avläsa märkningen med sin specialbelysning. Då kanske man skulle kunna hitta ägaren. Annars tar de hand om honom ett tag och försöker omplacera honom och går inte det blir det avlivning. Det låter grymt men är bättre än att tvinga honom gå utomhus hela vintern i kylan.

Annars är allt rätt bra. I går lades mitt brännsår om och denna gång fick jag en ny sorts lager överst som tål vatten så nu kan jag duscha. HURRA!

Nu ska jag värma på strykjärnet och pressa Åkes nya blårandiga skjorta som han ska ha i morgon på bröllopet och min röda linneklänning med tillhörande tunika behöver nog också en press. Jag har äntligen bestämt mig för att ta den dressen, för det ska bli ordentligt varmt och soligt här i morgon (enligt meteorologerna) så det är bäst att inte klä på sig för varmt och då känns en linneklänning som lagom svalt. En jacka eller kappa får också följa med om meteorologerna skulle ha fel (det har ju hänt!) men den kan få ligga kvar i bilen, hoppas jag.

Nåväl, till strykjärnet med språng!

Inga kommentarer: