lördag 19 juli 2008

"Oväntade" gäster

I går kväll ringde Åkes f.d. arbetskompis Anders Edlund och annonserade sin och hustru Birgittas ankoms! I och för sig hade han sagt att de tänkte komma ner och visa upp sin nya husbil men eftersom vi inte hört något sedan dess trodde vi de ändrat sig. Men det hade de inte gjort och nu är de på väg. Ankommer någon gång i eftermiddag. Jag hade en förpackning köttfärs hemma så det blir min köttfärslimpa i lergryta med potatis och sallad. De flesta tycker den är supergod så jag oroar mig inte för det. Och vin har vi flera kartonger av, både rött och vitt.

Just nu ringde min bagerska Ellie och sa att det fanns nybakat vetebröd och småkakor att hämta. Snacka om tidsanpassat! Så Åke for direkt och hämtade det. Nu är vi laddade och klara för besök. Kom an bara!

Inga kommentarer: