torsdag 3 juli 2008

Äntligen verkar min nya dator funka!

Mia och Tomas vigdes 080607 i Vivstavarvs kapell.
Mycket vackert par i Vivstavarvs bruksträdgård
Emelie student 080612
Familjen hyllar Emelie

Ja, nu är jag på gång igen. Jag har haft tonvis med problem med den nya datorn. Allt troligen beroende på nåt hårdvaruinkompatibelt mellan de olika grejorn, allt enligt Kent.
Nåja, jag lovade återkomma om diverse äventyr vi var på i Sundsvall. Det första var Mias bröllop som var helt underbart. Milda makter vilken vacker tös vi har! Allt, till och med vädret var på vår sida nästan hela dagen. Blommorna i både buketter och bordsdekorationer fick mer än godkänt, partytälten stod med öppen långsida mot älven där solen speglade sig och maten var riklig (!) och god. Trevliga mäniskor i vår STORA familj och vår gamla barnflicka Gittan som tog hand om barnen när Mia bara var pyttebebis har också utvecklats till en trevlig kvinna med både barn och barnbarn. Tänk så liten världen är att hon, Gittan alltså, visade sig var Mias svärmors bästa vän! När det var dags för oss gamlingar att dra oss tillbaka fick vi skjuts av brdugummens bror som dagen till ära körde en Mercedes Cabriolet.Jag försöker lägga in några bilder från bröllopet.
Några dagar senare var det dags för Emelies studentexamen. Hon var strålande vacker och sprudlande glad när hon ankom till festen i sommarstugan. Där hade Maria dukat upp en enorm buffe och alla släktingar lät sig väl smaka. Presenter delades ut och hon blev mycket glad för det specialdesignade halsband som Åke och jag ger som studentgåva till familjens flickor. I dagsläget finns det bara tre som har ett sånt, d.v.s. Anneli, Emma och så nu Emelie. Ett par bilder från den festen ska jag också försöka lägga in.

Vi tog också en rundtur runt vårt gamla hus och träffade även en av hyresgästena. Det är inte samma stil på hus och trädgård längre och det instämde hyresgästen också i. Nye ägaren har ju fler fastigheter och är inte så personligt engagerad i varje hus, vilket är fullt förståeligt.
Förutom ovan stående hann vi med stadspromenad och middagar hos diverse goda vänner. Det var några hektiskt trevliga dagar. Konstigt nog fick vi hemlängtan till Skåne de sista dagarna. Jag undrar om det beror på att det är så mycket lugnare här nere trots att jag har massor av sömnad att göra och Åke har beställningar på flera plan till Ängelholms flygmuseum.
Nu ska jag ta en stund i solen innan Cina kommer.






























Nu ska jag gå och rita mönster till tre plagg åt mig själv och klockan elva kommer den blivande bruden, damen i rött som Åke säger, och provar sin mörkröda brudkreation.






























Inga kommentarer: